Annemarie Olthof-Boelens

"Becks laatste zomer roept gemengde gevoelens bij mij op. De keuzes die gemaakt worden, de drugs, het geweld en het open einde voelen ongemakkelijk. Toch zit het boek zó knap en origineel in elkaar dat het heel lekker leest. Luchtige, grappige fragmenten worden afgewisseld door diepgaande beschrijvingen. De indeling van het boek volgens een LP van Bob Dylan vond ik zeer geslaagd, al wordt iets vergelijkbaars wel door meer auteurs gebruikt (door Robert Galbraith in de Cormoran Strike serie b.v.). Een boek vol herinneringen, gemiste én nieuwe kansen dat ik ondanks alles met heel veel plezier heb gelezen."

Robert-Jan Renes

"Wat een boek zeg. Ik ben er doorheen gevlogen. Het is zo'n boek waar je in begint en niet meer kan neerleggen. De schrijfstijl is erg prettig, het leest makkelijk weg, wat niet wil zeggen dan het dan wel een simpel romannetje is. Het is een prachtig boek met diepgang. Heel bijzonder hoe Benedict dit op zijn 23e heeft geschreven. Dat hij al zoveel wijsheid heeft over het leven (met al zijn ups en downs) op zo'n jonge leeftijd. De personen in het boek leer je goed kennen waardoor je met ze gaat meeleven.

De dialogen zijn realistisch. De macht, de onmacht, vriendschap, verraad, frustratie, vader/zoonrelatie, het komt allemaal voorbij. Het boek ontroert maar laat je net zo makkelijk ook weer lachen. Dit is een boek waar je weken later nog aan terugdenkt. Ik ben zeker een fan van Benedict Wells!"

Gerri Vossen

"Prachtig boek, goed geschreven, vlotte schrijfstijl met ook mooie en grappige stukjes ertussen, het boeit vrijwel meteen. Je bent nieuwsgierig hoe het verder gaat met de hoofdpersonen en wilt steeds doorlezen. Het verbaast mij dat de schrijver pas 23 jaar was toen het boek geschreven is! Het boek is geschreven als een CD met tracks, een A-kant en een B-kant, dat is wel origineel.

Wat is minder goed vond was de journalist-verteller, dat vond ik zeer ongeloofwaardig en totaal niet nodig, had helemaal weggelaten kunnen worden."

Afke de Jong

"Zeer boeiende, humoristische, soms hilarische roman. Geen woord teveel geschreven over de personages, de worsteling van wie men is en wat de personages met het leven willlen.

Prachtig beschreven hoe Robert Beck geen beslissingen kan nemen en zich mee laat sleuren door de situaties en ondertussen blijft vasthouden aan een doel uit verleden. Uiteindelijk krijgt hij toch grip op het leven en laat hij zijn onrealistische doelen vallen.

De drie hoofdpersonen worden ieder in de eerste hoofdstukken zo krachtig neergezet dat je wilt weten hoe het verder gaat. Vanaf bladzijde één is het boeiend! Zeker een aanrader!"