Peter Kanne
Peter Kanne is onderzoeksadviseur bij het marktonderzoekbureau TNS NIPO. Hij houdt zich bezig met politiek, draagvlak, beleid en overheidsdienstverlening en adviseert belangenorganisaties, politieke partijen, overheden. Hij treedt geregeld op als opinieonderzoeker in de media. Kanne publiceerde over politieke en maatschappelijke onderwerpen in de Volkskrant, NRC Handelsblad, Het Parool, Binnenlands Bestuur en andere dag- en vakbladen. Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 en 2010 schreef hij een wekelijkse verkiezingsrubriek in de Volkskrant.
Laatste uitgave
In 2010 kreeg de Nederlandse kiezer na maanden van formatiegesprekken een gedoogregering. De grootste winnaar van de verkiezingen heeft hiervoor geen ministers geleverd en de grootste verliezer krijgt de gelegenheid om een zwaar stempel te drukken op het regeringsbeleid. De vraag is of het beleid van het vvd-cda-pvv-gedoogkabinet een weergave is van wat de kiezers voor ogen stond. Volgens Peter Kanne willen de partijen iets anders met Nederland dan hun kiezers en zijn ze daarnaast allesbehalve consequent in hun opvattingen. De kiezer weet vaak maar half wat zijn politieke partij wil. De kiezers zweven, maar de politici zweven nog veel...Lees meer